Frauenwald – Esslingen

Julkaistu Kategoriat Eurooppa 2012Avainsanat ,

Kolmen kruunun aamiainen oli todella monipuolinen. Yöpymisemme ja edellisen illan ruokailumme summalla ei saisi edes kunnon hotellihuonetta isosta kaupungista. Lähdimme erittäin tyytyväisinä jatkamaan matkaa.

Päivän ohjelmassa ei ollut välietappeja ja GPS sai luvan valita nopeimman reitin. Alkumatka oli toki edelleen vuoristoisia mutkateitä. Erittäin varovainen autoilija keräsi pienen letkan, joten pidimme kuvaustauon kesken mutkatieosuutta.

Päästyämme takaisin tyhjälle tielle nautiskelemaan odotti yhden mutkan takana tien juuri tukkinut kuorma-auto. Se oli tullut keräämään pois aivan tien vierestä kaadetun puun tukit. Odottelimme hetken katsellen kuinka nosturia ennenkin käsitellyt kaveri kaappasi puun palaset kyytiinsä.

Thüringenin mutkatietä

Viimeinen mutkaosuus oli kiemurtelu läpi Suhlin kaupungin, jossa ei ole pahemmin muita kuin rinnetontteja. Nousimme moottoritielle ja keskinopeus nousi merkittävästi mukavan tuulettomassa säässä. Pidimme yhden kahvitauon matkalla Würzburgiin, jossa päätimme syödä lounaan.

Löysimme keskustasta kätevän parkkipaikan ja siitä melkein heti vastakkaiselta puolelta katua Uni Cafe -nimisen bistrotyylisen ruokapaikan. Odotettuamme salaatteja kolme varttia kävi Juha hätistelemässä, jonka jälkeen sinänsä ihan hyvänmakuiset kanasalaatit saapuivat viidessä minuutissa. Würzburg vaikutti kaupungilta, johon voisi tutustua paremminkin ajan kanssa. Se olisi tarpeenkin, jos vielä aikoisi syödä Uni Cafessa.

Ajelimme ulos kaupungista noudatellen Main-joen rantakatua ja bongaillen erilaisia vesikulkuneuvoja. Jatkoimme moottoritietä kohti Stuttgartia ja liikennemäärä kasvoi selvästi. Oikea kaista oli heikompikuntoinen, joten Juha nosti sen verran nopeutta, että voimme ajaa suurimman osan aikaa vasenta kaistaa. Pidimme vielä kahvitauon nelisenkymmentä kilometriä ennen määränpäätämme.

Poistuttuamme moottoritietä tökimme läpi Stuttgartin liepeiden iltapäiväruuhkassa. Saavuimme Esslingen am Neckariin ja Juha seuraili GPS:n ohjeita hotellille. Hotellia osoittava merkki oli GPS:n näytöllä pikkukadun vasemmalle puolella, mutta Juha ei nähnyt mitään hotelliin viittavaa. Hän pysäytti kadun oikean puolen parkkiruutuun, jottei ajaisi ohi yksisuuntaisella kadulla. Juhan ihmetellessä ääneen hotellin sijaintia, Nina huomautti meidän seisovan oikealla puolella olevan hotellin parkkiruudussa.

Hotel am Charlottenplatzissa meidät otti vastaan erittäin ystävällinen nainen, jonka kanssa Nina sai keskusteltua englanniksia Juhan käydessä siirtämässä pyörän sisäpihan puolelle. Kotiuduttuamme lähdimme edelleen helteisessä säässä tutustumaan kaupunkiin respasta saamamme kartan avulla. Nina oli nähnyt viimeisessä kadunkulmassa marjoja myyvän liikkeen. Kävimme ostamassa kopallisen mansikoita ja nautimme aivan valtavan mehukkaat marjat kävellessämme vanhaan keskustaan.

Kiertelimme katselemassa Ninan jo aiemmin selvittämät kohteet. Sitten etsimme mukavan ravintolan, jonka terassilla nautimme illallisen. Nina valitsi pastan rucola-kermakastikkeessa ja Juha tilasi pihvin paikallisilla nuudeleilla eli spätzlellä. Jälleen kerran onnistunut ruokailukokemus. Tyytyväisinä palasimme hotellille.

Yksi ajatus koskien aihetta “Frauenwald – Esslingen”

1. Aivan mahtavaa settiä 🙂 Meillä matkablogi on tutussa osoitteessa sheikkailut2.blogspot.com jos herra ei muistanut laittaa osoitetta jakoon…