Piikillä ja salilla

Julkaistu Kategoriat Las Palmas 2011Avainsanat ,

Aamiaisella Juha antoi periksi lähiympäristön painostukselle. Jo pari päivää Juhaa vaivannut hakkaava yskä johti toimenpiteisiin. Puhelu vakuutusyhtiölle varmisti hoitopaikan vapaan valinnan. Matkatoimiston vihkosesta löytyi suositeltu lääkäriasema ja puhelu sinne tuotti tulokseksi vastauksen ”tulkaa milloin vaan”. Aamiaisen jälkeen matkasimme taksilla pari kilometriä pohjoiseen niemen kapeimmalle kohdalle.

Inter Clinicin vastaanotossa oleva rouva keskusteli kanssamme hyvällä englannilla, kunnes yllätyseksemme vaihtoi kielen selväksi suomeksi. Oven yläpuolella oleva kyltti vakuutti myös suomeksi yhteistyöstä kaikkien vakuutusyhtiöiden kanssa, mutta silti tädin suomalaisuus tuli täysin yllätyksenä. Paperityö hoitui todella helposti ja sitten jäimme odottelemaan vuoroamme.

Klinikan lääkäri suhahteli käytävää edestakaisin huolehtien samanaikaisesti huoneessaan istuvasta potilaasta käyden välillä nappaamassa röntgenkuvan edellisestä potilaasta. Juhan vuoro tuli kohtuuajassa. Hyvää englantia puhuva espanjalaislääkäri heitteli sekaan yksittäisiä suomenkielen sanoja pehmeällä ääntämyksellä tehden kommunikaatiosta hiukan haastavaa.

Mitään isompaa – fyysistä – vikaa ei löytynyt edes röntgenkuvasta, joten määrätty lääkitys koostui antibioottikuurista, limaa irrottavasta pulverista ja piikistä juuri sinne. Lisäksi annettiin kehotus tulla uudelle piikille seuraavana päivänä. Lähiapteekit olivat siestalla, joten kävelimme takaisin hotellin suuntaan, kunnes löytyi päivystävä apteekki. Hankinnat tehtyämme jatkoimme patikointia hotellin suuntaan etsien lounaspaikkaa. Pistäydyimme lyhyesti valtaisan El Corte Ingles -tavaratalon (eli Espanjan Stockmannin) alakerrassa sen enempää shoppailematta.

Pienen rauhallisen kadun varrelta löytyi ravintola El Ladrón de Mandarinas. Kelvollista englantia puhuva tarjoilija tiesi Suomesta Mika Häkkisen. Hänen suosituksestaan nautimme pieniä kanarialaisia perunoita kahden mojo-kastikkeen kanssa. Pääruoaksi otimme jänistä valkosipulilla. Molemmat ruokalajit olivat todella hyviä. Ruokailun jälkeen Juhan saama relaksantti alkoi vaikuttaa ja aamiaisella juomatta jäänyt karmea kahvi ei ollut auttamassa. Päätimme palata hotellille taksilla, joita tässä kaupungissa todella riittää. Jälleen alle minuutin etsiskelyn jälkeen loikkasimme liikenteen mukana pysähtyneen pirssin kyytiin.

Hotellilla Juha teki olonsa mukavaksi ja alkoi selvittää sivustoaan vaivanneen kuvien virheellisen asemoinnin syytä. Nina lähti testaamaan kylpylän yhteydessä olevan kuntosalin. Nina sai tuta jälleen espanjalaisesta volyymistä. Muutaman oikeasti treenanneen henkilön seassa oli kolme miestä, joiden keskustelu voimakkuus liikkui kipurajalla. Nina oli kuitenkin erittäin tyytyväinen päästessään pitkästä aikaa kunnon salille sekä rentoutumaan kylpylän puolella.

Ninan treenin aikana myös Juha oli saanut kuvansa ojennukseen. Tälläytyminen alakerran ravintolaan ei ruokaa odottelemaan ei huvittanut kumpaakaan, joten päädyimme tilaamaan huonepalvelusta jo tutuksi tulleen keiton ja klubivoileivän. Loppuilta kuluikin surffaillessa.

3 kommenttia artikkeliin ”Piikillä ja salilla”

1. Osasin jopa kirjautua tänne uudelleenkin. Pitäkää kivaa, ja parempia vointeja !

2. Kyllä. Yritin päästälukemaan matkaselostustanne. Ensimmäisen salasanan keskellä oli jokin merkki, josta ei Erkkikään ota selvää. Toisen salasanan avulla pääsin jo sisälle, muttei Palmas auennut. Kiitos tänään pääsen jo lukemaan yskää lukuunottamasta mukavasta kerrtomuksesta.
    Paranemisia ja mukavaa perjantaita ja lauantaista kotimatkaa toivottavat Eeero ja Monica